Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken
Elke maand helpen wij meer dan 800 ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek.
Toch hadden wij velen malen meer ondernemers kunnen helpen door een simpele aanpassing…
[the_ad id=’28752′]
De meeste ondernemers komen op onze website via een zoekopdracht in Google.
Echter kon er maar een taak op de website worden uitgevoerd namelijk; het vergelijken van kantoorpanden en in contact komen met de verhuurder.
Toch had niet iedereen hier behoefte aan wie voor het eerst Kantoorruimtevinden.nl bezoekt. Zij bevinden zich in een oriënterende fase binnen het aankoopproces en hebben daarom behoefte aan informatie.
Informatie die tot op heden niet aanwezig was. Daarbij is de kans groot dat ze de website verlieten en nooit meer terug komen. Zonde!
Veel makelaars concentreren zich enkel op het bezichtigingen omdat dit direct bijdraagt aan je omzet.
Het ondersteunen van oriënterende zoekers zal je op korte termijn geen extra omzet opleveren, maar wel op lange termijn.
Sterker nog. Wanneer je vroeg in het aankoopproces betrokken bent zal je eenvoudiger een deal maken bij een bezichtiging. Je hebt namelijk een band met deze klant opgebouwd.
Ten minste als je op dat moment wanneer zij wel aan een bezichtiging toe zijn nog in beeld bent.
Wat ik op Kantoorruimtevinden.nl heb gedaan is vrij simpel.
Om in contact te komen met deze selectie van onze doelgroep zijn we regelmatiger gaan bloggen om beter vindbaar te worden in de zoekmachines.
Zo zijn er artikelen geschreven over onderwerpen waarvan je op voorhand kan bepalen welke intentie aanwezig is zoals;
Echter is het niet de bedoeling dat ondernemers het artikel lezen en daarna nooit meer terug komen. Zoals ik al zei is het in contact blijven met deze ondernemer cruciaal.
Daarom schrijven wij artikelen op een manier dat zorgt voor honger naar meer informatie. Informatie en advies die wij graag willen geven, maar nu wel met een tegenprestatie.
Om deze honger naar meer informatie en advies te stillen is er daarom een gratis Ebook beschikbaar.
Daar in hebben wij alle belangrijke informatie rondom het huren van kantoorruimte verzameld. Echter om toegang te krijgen tot het Ebook moet men zich inschrijven op de nieuwsbrief.
Een win-win situatie. Deze ondernemer krijgt het Ebook toegestuurd en wij kunnen contact onderhouden om deze ondernemer in een later stadium te helpen bij het vinden van een geschikte werkplek.
Het doel van bloggen is dus niet enkel meer bezoekers en beter vindbaar in Google, maar voornamelijk meer aanmeldingen voor je nieuwsbrief.
De meest gemaakte fout is dat ondernemers het formulier wegstoppen op de pagina en dat kost je aanmeldingen.
Het aanmeldformulier met aanbieding voor het Gratis Ebook moet op elke (blog)pagina aanwezig zijn en prominent in beeld.
De informatie die je in dit artikel kan vinden beschrijft de belangrijkste online marketing strategie van Kantoorruimtevinden.nl.
Het stappenplan:
Het grote voordeel van deze strategie is dat het eenmalig een investering van je tijd vraagt. Daarna is het slechts onderhouden door regelmatig te bloggen.
Op deze manier zal bloggen velen malen effectiever worden, en zullen meer mensen zich abonneren op je nieuwsbrief.
Email marketing kan nog steeds enorm effectief zijn! Wel is het zo dat men steeds voorzichtiger is geworden met het achterlaten van een email adres.
Daarom zijn teksten zoals; “Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte” niet krachtig genoeg. Men heeft dan al de verwachting dat ze spam gaan ontvangen.
Overigens is het laten weten hoeveel woningen je verkocht hebt of welk nieuw aanbod je onlangs er bij hebt gekregen spam in de ogen van je bezoekers.
Concentreren op waarde
Net zoals het Ebook waardevolle informatie moet bevatten is dat ook het geval met de emails die je men gaat sturen.
Wanneer zij vandaag aanmelden voor het Ebook wilt niet zeggen dat ze morgen al klaar zijn om een kantoorruimte te huren.
Voordat ze de stap zetten naar een bezichtiging hebben ze minimaal 9 contactmomenten nodig. Pas dan is er sprake van een vertrouwensband.
De titel van dit artikel beschrijft exact hoe ik mij op dit moment voel.
Voorheen was ik namelijk wel goed vindbaar in Google, maar alleen bezig met het bedienen van mijn doelgroep die klaar waren om een bezichtiging in te plannen.
Nu blijft de doelgroep van Kantoorruimtevinden.nl specifiek, maar is veel breder geworden. Een enorme groei zal de komende tijd dus niet uitblijven!
Succes!
Danny Verhoeven
KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.
Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:
[su_spacer size=”10″]
En diverse vastgoedmarketing producten:
[su_spacer size=”10″]
Leave a Reply