Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken
Social Media is niet zo lastig als het lijkt. Door consistent de juiste zaken te doen op een regelmatige basis zal succes op social media niet uitblijven. Maar is dat eigenlijk niet met alles het geval?
In dit artikel zal ik je een aantal tips geven die ik heb ervaren als interactie verhogend.
[the_ad id=’28752′]
Meer interactie op social media betekent:
P.S. Even tussen door… Wist je dat je op Twitter de interactie in de app (iPhone) kan meten?
Een slimme optie binnen de Twitter app om interactie te meten. Dit voorbeeld is genomen van mijn persoonlijke Twitter profiel op een bericht waar ik deze tips niet op heb toegepast.
Al eerder benoemd in mijn artikel over social media, maar ik benadruk het nogmaals. Wanneer jij meer interactie op je eigen content die je plaatst op social media wilt hebben, dan zal je zelf meer interactie met andere relevante personen moeten gaan zoeken.
Social media draait om echte gesprekken met echte mensen. Tijd voor makelaars dus om het persoonlijker te maken, maar vooral ook het gesprek aan te gaan. Niemand zal je gaan volgen wanneer je alleen maar aan het zenden bent.
Wanneer je dit op regelmatige basis zal doen, dan zal je gegarandeerd meer interactie krijgen op je eigen berichten.
Wellicht een no brainer voor velen, maar niet voor iedereen. Regelmatig zie ik namelijk nog berichten langs komen als “Neem voor meer informatie een kijkje op onze website!”.
Zonde want dat gebeurd vervolgens natuurlijk niet. We leven in een wereld waar alles in een razend tempo gaat en aandacht schaars is. Het vermelden van een klikbare link is dan wel het minimale wat je kan doen om de interactie te verhogen.
Tip: Maak gebruik van Bit.ly. Daarmee kan je links korter maken en het aantal kliks monitoren.
Mensen zijn visueel ingesteld op social media en door middel van een afbeelding in je bericht te plaatsten pak je dus meer de aandacht. Wel moet je er rekening mee houden dat je minder tekst erbij mag plaatsen.
Een goede opmaak van een social media bericht ziet er dan als volgt uit:
Nu word in ons specifieke geval het plaatje direct uit het blog zelf gehaald doordat wij onze website hebben ingericht op de Open Graph van Facebook (aanrader!), maar deze kan je ook apart uploaden natuurlijk.
Wanneer men actief is op een specifiek platform dan heeft dat een reden. Zij spenderen hun tijd graag op het platform en willen daarom niet te vaak worden doorverwezen naar andere websites.
Een andere manier om de interactie te verhogen is door gebruik te maken van video. Toch raad ik je aan om de video functie van Twitter en Facebook te testen tegenover het vermelden van een YouTube video.
Mijn ervaring is namelijk dat het beter werkt om je video te plaatsen op het platform zelf waar je doelgroep aanwezig is. Het kost wel meer moeite om de video apart te gaan uploaden, maar als het meer impact heeft dan is het het waard.
Wanneer je een bericht plaatst op social media dan kan je daar ook een vermelding van iemand in maken. Dit word ook wel ‘taggen’ genoemd. Deze tip is zo eenvoudig, maar erg effectief.
Dit is een strategie die wij toe passen op de social media werkplek van de week waarin we de leukste werkplekken van social media vermelden. Na plaatsing vermeld ik diegene altijd op Twitter en op deze manier ontvang ik velen Retweets.
Deze Retweets had ik niet ontvangen wanneer ik deze vermelding niet zou maken op Twitter.
Veel succes, en als je zelf nog een goede tip hebt dan hoor ik het graag in de reacties hieronder.
Veel succes!
Danny Verhoeven
Kantoorruimtevinden.nl
KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.
Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:
[su_spacer size=”10″]
En diverse vastgoedmarketing producten:
[su_spacer size=”10″]
Leave a Reply